Media scientists, or the science of media performance and data.

Our jobs

Media

Management of acquisition campaigns, notoriety, on paid channels: SEA, social ads, display, programmatic, affiliation, TV, audio, display...

Data

Data settings, BI, acquisition, behavioral, decision-making dashboards.

Création

Operational variation of concepts for distribution on digital channels.

FAQ

How long does it take to launch ?

Counting from the validation of the recommendation, it takes an average of 15 days for launching the first tests. So, it can go very quickly.

My budget is limited, could you help me ?

We have all sizes of clients and our fee packets each month adapt to the specific nuggets that we think will be useful and for which we have provided a suitable support. Is this your case ? Apply here!

How to best follow the performance ?

Thanks to our Analytics service, we create a personalized dashboard for you, so that your main indicators are directly accessible. And you keep full access to your advertising accounts, we operate in total transparency.

Do you guarantee the results ?

We guarantee the means : a daily management, strong responsiveness, permanent flexibility on budgets; an experienced and organiwed team to ensure you follow the most viable path. But the success of a project does not lie in advertising placement alone. Likewise; offering payment for performance generally conceals high margins on the media and opaque management of accounts and their data.

Who manages the ads ?

We are not an communication agency : we do not create the brand concept or the tagline. But thanks to your visuals, we offer you different ad configurations which we find useful. Our studio creative can also help you with formating, sizing specifications, at attractive prices.

What media do you cover ?

All except the organic part. More concretely ? SEA (Google, Bing), SMA (Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, LinkedIn, Pinterest, Twitter, Xing ...), display, programmatic, affiliation, Native Ads ... but also more traditional media such as TV, DOOH, radio, with innovative purchasing methods for the latter.

What are the risks of changing ?

Hardly any. We do not destroy what works and we think of each test works in such a way to generate incremental value without degrading the main performance indicators.

And if we are not satsified ?

Nothing is worse than maintaining a relationship that is not voluntary. Everything is therefore done to break the partnership smoothly: no commitment, advertising accounts that are your property, transfer capacities and training of people who will continue …

How much time do we need to devote ?

Very little. Well-trained, our teams know how to move forward even if you have no fully formalized the request. Thus, no requirement for specifications, very little technical manipulation on your side : just a prescence at specific points to validate our progress.

How is the service billed ?

It is free for our agency clients (for campaign monitoring dashboards), it is billed at a flat rate for tracking plan offers and as a subscription for BI and personalized dashboards.

How much times does it take to get it up and running ?

It all depends on the project, of course, but it usually takes between 15 and 30 days for most of it.

What our customers
say about us

Frédéric Fontana

Responsable acquisition @Petits-fils

L’équipe de Good Light s’est très vite impliquée pour comprendre et atteindre les objectifs de Petits-fils. C’est donc sans hésiter que nous referons appel à Good Light pour nous accompagner dans notre croissance.

Romain & Erika Derreumaux

Fondateurs @Factorychic

Notre partenariat avec Good Light est une vraie valeur ajoutée de notre stratégie web-marketing. Les performances acquises par nos publicités depuis le début de notre collaboration ainsi que nos investissements sont de bien meilleure qualité.

Sophie De Ruyck

Chef de projet social media @Gangstères

Good Light est une agence média indépendante, compétente et agile. Un très bon partenaire avec qui nous sommes ravis de collaborer depuis quelques années maintenant.

Steven Lambert

Responsable éditorial @Petits-fils

Le niveau de reporting est très bon et les optimisations proposées performantes. L’agence peut également intervenir sur des sujets plus stratégiques en cas de besoin.

Stéphanie Person

Responsable E-commerce France, Europe & UK @Christofle

Je suis ravie de collaborer avec l’agence Good Light qui nous accompagne dans la gestion de nos campagnes média. Equipe professionnelle, dynamique, disponible et très réactive. Une véritable valeur ajoutée.

Stéphanie Bodinier

Fondatrice @Boo Bijoux

Good Light m'accompagne sur les périodes clés de l'année dans le développement de ventes de mon e-shop grâce à son expertise des médias digitaux payant. La disponibilité et la polyvalence de l'équipe sont des atouts précieux dans le cadre de notre collaboration.

Mathieu Dejouy

Chargé de communication digitale & RP @CNER

L’accompagnement de l’agence pour notre campagne d’achat media est complet. Ayant peu ou pas d’expérience dans l’achat de media sur les réseaux, nous avons été séduits par le suivi de l’équipe avec un reporting mensuel complet, rien de plus rassurant ! Disponible, pédagogue et à l’écoute, nous recommandons vivement Good Light.

Lydwine de la Morandiere

Directrice générale déléguée @Delamaison

Good Light nous a accompagnés sur les campagnes d'acquisition de Delamaison en pleine phase de croissance. C'est une agence proactive particulièrement attentive aux enjeux business de ses clients, qui sait être à l'écoute. Good Light nous a aidé à atteindre les objectifs fixés en termes de chiffre d'affaires.

Romain & Erika Derreumaux

Fondateurs @Factorychic

Good Light nous aide à tester différentes plateformes pour acquérir des nouveaux leviers de CA et actionner les plus pertinents. Nous sommes vraiment satisfaits de cette collaboration.

Céline Ruffet

Fondatrice & Présidente @L'infuseur

L'équipe Good Light est d'une grande disponibilité et a accepté de m’accompagner dès le démarrage pour m'aider à grandir via les campagnes d'acquisition. C'est un plaisir de travailler en collaboration avec une équipe experte. C’est donc sans hésiter que je refais appel à son expertise et son accompagnement.

Quentin Desseigne

Responsable Commercial @Footbar

Good Light a été le partenaire parfait pour accompagner Footbar sur notre stratégie de communication digitale. Nous avons pu travailler main dans la main pour atteindre nos objectifs sur l'année 2021, et même plus encore puisque nous avons fait 200% de l'objectif sur ce dernier trimestre. Nul doute que nous allons étendre cette collaboration sur l'année 2022.